Strona główna » Najczęstsze błędy przy wdrażaniu outsourcingu IT

Aktualności

Najczęstsze błędy przy wdrażaniu outsourcingu IT

Jeżeli prowadzisz działalność i decydujesz się na skorzystanie z usług firmy IT, powinieneś zadbać o kilka ważnych aspektów, aby współpraca przebiegała po myśli obu stron. Jakie błędy najczęściej zdarzają się przy wdrażaniu outsourcingu IT? Jak można ich uniknąć? Sprawdź!

Cennik usług informatycznych

Brak jasno określonego zakresu zadań

To zdecydowanie jeden z najczęściej popełnianych błędów podczas wdrażania outsourcingu IT. Może prowadzić do wielu niepotrzebnych nieporozumień, frustracji i dodatkowych kosztów. Brak jasnego zakresu obowiązków firmy IT sprawia, że jej pracownicy nie do końca wiedzą, czym dokładnie mają się zajmować. Często sprawia to, że obsługa jest niekompletna, co prowadzi do zwiększenia ryzyka występowania incydentów w sieci informatycznej. Wzrasta również ryzyko przerzucania odpowiedzialności między klientem a firmą IT. Mogą pojawić się również problemy podczas rozliczania usług, gdy ich zakres nie jest dokładnie określony w umowie.

Zbyt szybkie wdrożenie bez fazy przygotowawczej

Zdecydowanie nie warto wdrażać usług firmy IT bez wcześniejszej analizy zasobów i potrzeb. To właśnie na jej podstawie powinno się dobierać usługi, które firma IT będzie świadczyć na rzecz klienta. Przed rozpoczęciem współpracy firma outsourcingowa powinna dokładnie poznać systemy i całą infrastrukturę sieciową, aby zastosować odpowiednie rozwiązania. W fazie przygotowawczej firma IT ustala cele i zakres współpracy, wspólnie z klientem przygotowuje środowisko do przejęcia, spisuje wszystkie procedury, a następnie realizuje przejściowe wdrożenie.

Brak kontroli jakości i mierników efektów

Brak jakiejkolwiek kontroli jakości i mierników efektów sprawia, że klient nie jest w stanie realnie ocenić, czy usługi są świadczone terminowo i z zachowaniem odpowiedniej jakości. Ciężko wówczas zauważyć błędy i niedociągnięcia, a bez danych pomiarowych klientowi będzie trudno wytknąć firmie IT niski poziom usług. Nie do końca wiadomo, które obszary wymagają wdrożenia zmian. Stanowi to również przeszkodę na drodze renegocjacji umowy zawartej z firmą outsourcingową.

Przekazywanie odpowiedzialności bez komunikacji

Brak jasnej komunikacji to zawsze ogromny błąd, niezależnie od branży. Prowadzi do wielu niepotrzebnych nieporozumień i potencjalnych błędów. Gdy firma IT nie wie, czym dokładnie ma się zajmować, wówczas może nieświadomie nie wywiązywać się z pewnych obowiązków. Do chaosu może prowadzić również sytuacja, w której klient nie przekazuje firmie outsourcingowej istotnych zmian, które mogą wpłynąć na jej pracę. Komunikacja jest konieczna, aby firma nie podejmowała kluczowych decyzji bez wiedzy klienta.

Zbyt niska stawka = niska jakość

Nie warto oszczędzać na usługach IT – często od ich jakości zależy działanie całej firmy! To jedynie pozorna oszczędność, która w konsekwencji może wiązać się z ogromnymi kosztami, które trzeba będzie później ponieść. Zatrudnienie taniej firmy może oznaczać brak specjalistów, wolniejszą reakcję na pilne zdarzenia, brak odpowiednich zasobów i narzędzi do monitorowania sytuacji i rozwiązywania problemów, a także luki w zabezpieczeniach. Często firmy tego typu zajmują się wyłącznie doraźną pomocą w nagłych wypadkach, nie oferując jednocześnie optymalizacji całego systemu i wdrożenia nowych rozwiązań, które mogłyby poprawić jego działanie.

Szukając outsourcingowej firmy IT, traktuj ją jako inwestycję, a nie zbędny koszt i postaw na specjalistów w swojej dziedzinie. Decydując się na współpracę z Rabiks możesz liczyć na jasną komunikację, dokładnie wyznaczony zakres obowiązków i skuteczność w działaniach. Firma świadczy kompleksową opiekę informatyczną – podczas analizy oceni potrzeby Twojej działalności i na tej podstawie pomoże ci wybrać usługi, które rzeczywiście będą wartością dodaną dla Twojej firmy. Nie czekaj i powierz system IT profesjonalistom!

Spis treści​

Rabiks Sp. z o.o.
ul. Wojska Polskiego 8, 41-208 Sosnowiec
KRS: 0000849597
REGON: 386511253
NIP: 6443555065

PROGRAM DO WSPARCIA ZDALNEGO 

back to top image Do góry!